Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kultura školy v managementu předškolních zařízení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50019989" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50019989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kultura školy v managementu předškolních zařízení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie přináší zamyšlení nad významem kultury školy v mateřských školách, charakterizuje školský management, jeho funkce a role, uvádí východiska managementu v mateřské škole a zamýšlí se nad profesní přípravou vedoucích pedagogických pracovníků. Monografie má své jádro v kapitole věnované analýze kultury školy v předškolních zařízeních, ve které jsou prezentovány výsledky longitudinálního výzkumu. Cílem bylo odhalit silné a slabé stránky vybraných faktorů kultury školy u cílových skupin – ředitelů a učitelů a získat konkrétní informace o současném a očekávaném stavu kultury mateřských škol. Zajímavostí je porovnávání výsledků kultury školy u pedagogů v současnosti s předcházejícím obdobím neboli s odstupem šesti let, ve kterých se ukázaly některé opakující se rezervy zejména v komunikaci vedoucích pedagogických pracovníků, informovanosti a motivaci v prospěch pedagogů. Poslední část oborné knihy věnuje pozornost osobnosti vedoucího pedagogického pracovníka s důrazem na komunikaci a emoční ledarship jako reakci na výsledky výzkumů kultury školy v managementu předškolních zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    School culture in the management of preschool facilities

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph contemplates the role of the culture in kindergartens, characterises the role of educational management, its functions and roles, enters the solutions to pre-school management, reflects on professional training of pedagogical managers. The monograph has its core in the chapter devoted to the analysis of school culture in preschool facilities, in which the results of the longitudinal research are presented. The aim was to reveal the strengths and weaknesses of selected factors of school culture in the target groups - headmasters and teachers and to obtain specific knowledge about the current and expected condition of kindergarten culture. The object of interest is the comparison of the current teachers´ results of school culture with the previous period or six years, in which some recurring dearth was shown, especially in the communication of executive staff, awareness and motivation for the benefits of teachers. The last part of the paper pays attention to personality of a leading pedagogical worker with emphasis on communication and emotional leadership in response to the results of the research of school culture in the management of preschool facilities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7315-275-8

  • Počet stran knihy

    143

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy