Sociální služba osobní asistence a problémové oblasti z pohledu informační a metodické podpory při poskytování služby v době pandemie Covid-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019412" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019412 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/22:43905146
Výsledek na webu
<a href="https://forumsocialniprace.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/10/2022/08/Ivana_Havrankova_-_Zuzana_Truhlarova_-_Pavel_Zikl_-_et_al_9-22.pdf" target="_blank" >https://forumsocialniprace.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/10/2022/08/Ivana_Havrankova_-_Zuzana_Truhlarova_-_Pavel_Zikl_-_et_al_9-22.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální služba osobní asistence a problémové oblasti z pohledu informační a metodické podpory při poskytování služby v době pandemie Covid-19
Popis výsledku v původním jazyce
Text přináší odpovědi na otázky, které jsou spojené s identifikovatelností problematických oblastí z pohledu informační a metodické podpory v rámci realizace poskytování služby osobní asistenci při řešení opatření spojených s výskytem COVID-19. V rámci naší studie jsme mapovali, jaké problémy v praxi vznikaly při poskytování služby osobní asistence v době pandemie virového onemocnění COVID-19.Zaměřili jsme se na oblast zdrojů informací a jejich přenos do sociální služby osobní asistence v době pandemie. Byly zjišťovány konkrétní problematické oblasti při práci s informacemi a v oblasti metodické podpory, a to z pozice poskytovatelů služeb a jejich vnímání situace v první vlně pandemie i změny, které vnímají poskytovatelé osobní asistence v porovnání s aktuální situací, tj. v době sběru dat.V rámci výzkumného šetření byl využit dotazník vlastní konstrukce obsahující 24 položek, jenž byldistribuován online survay. Do výzkumného šetření bylo zapojeno 51 poskytovatelů sociálních služebosobní asistence z celkového počtu 204 registrovaných poskytovatelů služby osobní asistence v České republice. Podobné výzkumné šetření nebylo doposud v ČR realizováno. Poskytovatelé osobní asistence upozornili, v kontextu zajištění poskytování služby osobní asistence, na nepřehlednost informací, tak jak jim byly poskytovány (dostupné na počátku pandemie i v současné době, tzn. při sběru dat).Za výrazný nedostatek z hlediska orientace v podmínkách pro zajištění služby považují zejména příliš časté změny opatření, dále celkový nedostatek informací a metodické podpory. Poskytovatelé služby osobní asistence dále konstatují, že charakter vytvořených metodik lze považovat za příliš obecný, dále upozorňují na fakt, že metodiky byly vydávány pozdě, pozastavují se také nad nedostatkem možností pro odborné konzultace.Zjištění získaná touto studií je možné konstruktivně využít pro další diskusi a aktivity státní sociální správy, samosprávy při koncepčních strategiích, metodické činnosti v sociálních službách, resp. veslužbě osobní asistence, pro stavy rizikových situací v době pandemie (nejen) v ČR.
Název v anglickém jazyce
SOCIAL SERVICE OF PERSONAL ASSISTANCE AND THE PROBLEMATIC AREAS FROM THE POINT OF VIEW OF INFORMATION AND METHODOLOGICAL SUPPORT IN THE PROVISION OF SERVICES DURING THE PAMNDEMIC OF COVID-19
Popis výsledku anglicky
The presented article provides an answer to the question of what are the identifiable problems in the execution of the provision of the personal assistance service regarding the measures that took placeduring the outbreak of COVID-19 in terms of information and methodological support. In our study, we mapped what kinds of problems has arisen in practice in relation to the provision of personal assistance services during Coronavirus pandemic (COVID -19). We have focused on the area of information sources and their transfer to the social service of personal assistance during the pandemic. Specific problem areas in the work with information, methodological support were then identified in terms of the perception of the pandemic situation by service providers in the first wave of the pandemic and the changes perceived by personal assistance providers compared to the actual situation at the timeof data collection. The research instrument was a self-constructed, online survey questionnaire with24 questions distributed online. The target group of the analysis were 51 providers of personal assistance social services out of the total 204 registered providers of personal assistance social services inthe Czech Republic. A similar research survey has not yet been carried out in the Czech Republic. The personal assistance providers pointed out, in the context of ensuring the provision of the personal assistance service, the lack of clarity of the information as it was provided to them (available at the beginning of the pandemic and at present), ie. when collecting data. They consider the significant lackof information and methodological support to be a significant shortcoming in terms of orientation in the conditions for providing the service. The providers of the personal assistance service further stated that the nature of the developed methodologies can be considered too general, they also draw attention to the fact that the methodologies were issued late, they also dwell on the lack of opportunities for professional consultations. The findings obtained by this study can be constructively used for further discussion and activities of state social administration, self-government in conceptual strategies, methodological activities in social services, respectively. in the service of personal assistance, for states of risk situations during a pandemic (not only) in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000413" target="_blank" >TL05000413: Změny ve vybraných sociálních službách zaměřených na osoby s postižením v době krizového stavu v důsledku virového onemocnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fórum sociální práce
ISSN
1804-3070
e-ISSN
2336-6664
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
August
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
9-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—