Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019456" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží
Popis výsledku v původním jazyce
Koncept charakterové výchovy vychází z celostního pojetí člověka a společnosti. Společnosti jako celku se nebude dobře dařit bez dobrých, tj. charakterních jedinců. Proto společnost, která prospívá, výchovněpečuje o morální charakter svých členů. Péče o charakter vychovávaného je právě tak důležitá jako péče o charakter vychovatele. Výchova charakteru se odehrává především v rodině, sekundárně v širší komunitěa kultuře, včetně školy, a probíhá po celý život. Ve škole se výchova charakteru uskutečňuje napříč všemi předměty. Pedagog, ať vyučuje cokoli, vždy také působí na charakter dítěte. Otázka tedynezní „zda“ je v edukačním procesu charakter formován, ale „jak“ – působí rodič, pedagog nebo škola promyšleně, cíleně, organizovaně, anebo nevědomě, reaktivně a nahodile? Proto byla výchova charakteruzařazena do společného základu přípravy budoucích učitelů, aby tak všichni studenti učitelství bez ohledu na svou aprobaci rozuměli významu tohoto fenoménu a byli připraveni nejen učit svůj předmět, ale téžpozitivně formovat charakter svých žáků a studentů.
Název v anglickém jazyce
The character (not only of the teacher) in education matters
Popis výsledku anglicky
The concept of character education is based on a holistic conception of man and society. Society as a whole will not thrive without good, i.e. characterful individuals. Therefore, a society that thrives, educationallynurtures the moral character of its members. Caring for the character of the educated is just as important as caring for the character of the educator. Character education takes place primarily in the family, secondarily in the wider communityand culture, including the school, and is ongoing throughout life. In school, character education takes place across all subjects. The educator, whatever he or she teaches, always also influences the character of the child. The question, then.is not 'whether' character is formed in the educational process, but 'how' - does the parent, educator or school act in a deliberate, purposeful, organised or unconscious, reactive and haphazard way? Therefore, character education has beenwas included in the common foundation of the preparation of future teachers, so that all students of teaching, regardless of their background, would understand the importance of this phenomenon and be prepared not only to teach their subject but also to positively shape the character of their pupils and students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
415-420
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—