The Use of Digital Storytelling in a Secondary School Course of Economics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019557" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019557 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/22:50019557
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_29?utm_source=getftr&utm_medium=getftr&utm_campaign=getftr_pilot" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_29?utm_source=getftr&utm_medium=getftr&utm_campaign=getftr_pilot</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_29" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_29</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Digital Storytelling in a Secondary School Course of Economics
Popis výsledku v původním jazyce
Digital storytelling is one of the new teaching methods that seeks to raise students’ interest in studying and explain to them professional topics in an understandable way. This method is especially suitable for older high school students who can create their own digital stories. The sample survey shows that students prefer a combination of frontal teaching with the method of digital storytelling, which they perceive as a motivational or fixative tool in education. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.
Název v anglickém jazyce
The Use of Digital Storytelling in a Secondary School Course of Economics
Popis výsledku anglicky
Digital storytelling is one of the new teaching methods that seeks to raise students’ interest in studying and explain to them professional topics in an understandable way. This method is especially suitable for older high school students who can create their own digital stories. The sample survey shows that students prefer a combination of frontal teaching with the method of digital storytelling, which they perceive as a motivational or fixative tool in education. © 2022, Springer Nature Switzerland AG.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
ISBN
978-3-031-08938-1
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
336-347
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
HONG KONG
Datum konání akce
19. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—