Vliv médií na integraci cizinců do českého prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020764" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020764 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsaps.cz/data/2023/09/18/15/ap_15_2023_na_web.pdf" target="_blank" >https://www.vsaps.cz/data/2023/09/18/15/ap_15_2023_na_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv médií na integraci cizinců do českého prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na integrační proces cizinců do českého prostředí a jeho mediální obraz. Mediální sdělení plní ve vztahu k integraci cizinců dvě funkce, a to pozitivní a negativní. Cílembývá změnit přístup a vnímání majoritní společnosti vůči kulturně odlišné skupině. Příspěvek seznamuje čtenáře s oběma funkcemi, přičemž větší akcent je kladen na mediální překážkyintegrace cizinců, mezi které patří dezinformace, hoaxy, fake news, či flaming jako forma online agrese. Součástí textu je také pohled cizinců na mediální sdělení a otázka uprchlictvív kontextu současného evropského dění.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Media on the Integration of Foreigners into the Czech Environment
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the integration process of foreigners into the Czech environment and its media image. Media messages fulfill two functions in relation to the integration of foreigners,namely positive and negative functions. The goal is to change the attitude and perception of the majority society towards a culturally different group. The article introduces the reader to both functions, with greater emphasis being placed on media obstacles to the integration of foreigners, which include disinformation, hoaxes, fake news or flaming as a form of online aggression. The text also includes the perspective of foreigners on media reports and the issue of refugees in the context of current European events.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1320-1332
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—