Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Laboratories in the Teaching of Mechanical Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50021316" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50021316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/cdem-2023-0008" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/cdem-2023-0008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cdem-2023-0008" target="_blank" >10.2478/cdem-2023-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Laboratories in the Teaching of Mechanical Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to familiarise the reader with the issue of virtual laboratories and to demonstrate their possible use on a concrete example. This example deals with the use of virtual laboratories in the teaching of mechanical engineering in high schools and universities. The Covid-19 pandemic has led to significant changes in the teaching process and its organisation. In this period, teaching usually took place online, which was implemented using resources such as Google Classroom or MS Teams. This article presents a sample task - a project on which students of the second and third year of study at a secondary technical school are working. The project has an interdisciplinary character, because during its implementation students apply and further develop skills and knowledge from several subjects, namely physics, mechanics, chemistry and CAD design. The project is dedicated to the design of a pulley casting for a steel rope.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Laboratories in the Teaching of Mechanical Technology

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to familiarise the reader with the issue of virtual laboratories and to demonstrate their possible use on a concrete example. This example deals with the use of virtual laboratories in the teaching of mechanical engineering in high schools and universities. The Covid-19 pandemic has led to significant changes in the teaching process and its organisation. In this period, teaching usually took place online, which was implemented using resources such as Google Classroom or MS Teams. This article presents a sample task - a project on which students of the second and third year of study at a secondary technical school are working. The project has an interdisciplinary character, because during its implementation students apply and further develop skills and knowledge from several subjects, namely physics, mechanics, chemistry and CAD design. The project is dedicated to the design of a pulley casting for a steel rope.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemistry, Didactics, Ecology, Metrology

  • ISSN

    1640-9019

  • e-ISSN

    2084-4506

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    135-155

  • Kód UT WoS článku

    001151794200007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183913246