Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REMLABNET - Solar system, new virtual laboratory with mathematical model using vector functions for primary, secondary and high schools and universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F22%3A63556459" target="_blank" >RIV/70883521:28140/22:63556459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online-journals.org/index.php/i-joe/article/view/27935/11139" target="_blank" >https://online-journals.org/index.php/i-joe/article/view/27935/11139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v18i05.27935" target="_blank" >10.3991/ijoe.v18i05.27935</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REMLABNET - Solar system, new virtual laboratory with mathematical model using vector functions for primary, secondary and high schools and universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main role of this article is to create a mathematical model using virtual laboratories for primary, secondary and high schools, and universities. The aim of the article is such a mathematical model to be applicable at all levels of education, with a substantial idea to teach students to think more scientifically. Analysis showed us two possible methods of creating a given model. Possible implementation is with differential equations or vector functions. After a thorough consideration and analysis of the subject we chose a vector function that interfere with a larger spectrum of students compared to differential equations. The main contribution of the work is already mentioned and that is a virtual laboratory, which in our case describes the Solar system and its movement using vector functions. This laboratory is useful, from a primary school, where students are getting to know the Solar system to secondary and high schools, and colleges, where educators can use this model on physics and mathematics lessons when taking over teaching vectors.

  • Název v anglickém jazyce

    REMLABNET - Solar system, new virtual laboratory with mathematical model using vector functions for primary, secondary and high schools and universities

  • Popis výsledku anglicky

    The main role of this article is to create a mathematical model using virtual laboratories for primary, secondary and high schools, and universities. The aim of the article is such a mathematical model to be applicable at all levels of education, with a substantial idea to teach students to think more scientifically. Analysis showed us two possible methods of creating a given model. Possible implementation is with differential equations or vector functions. After a thorough consideration and analysis of the subject we chose a vector function that interfere with a larger spectrum of students compared to differential equations. The main contribution of the work is already mentioned and that is a virtual laboratory, which in our case describes the Solar system and its movement using vector functions. This laboratory is useful, from a primary school, where students are getting to know the Solar system to secondary and high schools, and colleges, where educators can use this model on physics and mathematics lessons when taking over teaching vectors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of online and biomedical engineering

  • ISSN

    2626-8493

  • e-ISSN

    2626-8493

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    6-17

  • Kód UT WoS článku

    000789631700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129006541