Dirichletův princip v přípravě učitelů prvního stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117131" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.emejournal.upol.cz/vol2no1.php" target="_blank" >http://www.emejournal.upol.cz/vol2no1.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dirichletův princip v přípravě učitelů prvního stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Příspěvek obsahuje soubor příkladů řešených s využitím Dirichletova principu. Tento princip bývá do výuky matematiky na školách zařazován jen zřídka, ačkoliv jeho formulace je velmi jednoduchá. Užití Dirichletova principu při řešení úloh a problémů přispívá k rozšíření znalostí a rozvoji myšlení studentů, budoucích učitelů matematiky na 1. stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce
Dirichlet principle in teaching future elementary teachers
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The article discusses one possibility of enlarging and intensifying of the knowledge of students, future elementary teachers. Dirichlet principle nearly does not appear in teaching of mathematical branches, although its formulating is quite easy. Moreover, it is a tool for solving quite simple tasks which can be used at school teaching (e.g.motivation tasks, problems for development of student`s interest in mathematics, preparation for mathematical competitions, etc.)
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
6-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—