Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dirichletův princip v přípravě učitelů prvního stupně základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117131" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.emejournal.upol.cz/vol2no1.php" target="_blank" >http://www.emejournal.upol.cz/vol2no1.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dirichletův princip v přípravě učitelů prvního stupně základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Příspěvek obsahuje soubor příkladů řešených s využitím Dirichletova principu. Tento princip bývá do výuky matematiky na školách zařazován jen zřídka, ačkoliv jeho formulace je velmi jednoduchá. Užití Dirichletova principu při řešení úloh a problémů přispívá k rozšíření znalostí a rozvoji myšlení studentů, budoucích učitelů matematiky na 1. stupni základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Dirichlet principle in teaching future elementary teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The article discusses one possibility of enlarging and intensifying of the knowledge of students, future elementary teachers. Dirichlet principle nearly does not appear in teaching of mathematical branches, although its formulating is quite easy. Moreover, it is a tool for solving quite simple tasks which can be used at school teaching (e.g.motivation tasks, problems for development of student`s interest in mathematics, preparation for mathematical competitions, etc.)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elementary Mathematics Education Journal

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus