Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dirichletův princip ve školské matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076413" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dirichletův princip ve školské matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek obsahuje soubor příkladů řešených s využitím Dirichletova principu. Tento princip bývá do výuky matematiky na školách zařazován jenzřídka, ačkoliv jeho formulace je velmi jednoduchá. Užití Dirichletova principu při řešení úloh a problémů přispívá k rozšíření znalostí a rozvoji myšlení studentů, budoucích učitelů matematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Dirichlet principle at school mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article discusses one possibility of enlarging and intensifying of the knowledge of students, future school teachers. Dirichlet principle nearly does not appear in teaching of mathematical branches, although its formulating is quite easy. Moreover, it is a tool for solving quite simple tasks which can be used at school teaching (e. g. motivation tasks, problems for development of student`s interest in mathematics, preparation for mathematical competitions, etc.)

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8. didaktická konferencia, Zborník príspevkov, DTI Dubnica vad Váhom

  • ISBN

    9788089732012

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    50-57

  • Název nakladatele

    Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Místo konání akce

    DTI Dubnica nad Váhom

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku