Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applied problems in teaching mathematics at high schools – new challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F19%3A43900769" target="_blank" >RIV/60076658:12310/19:43900769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0763" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0763</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0763" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0763</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applied problems in teaching mathematics at high schools – new challenges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Importance and efficiency of including applied problems in teaching mathematics at high schools is quite often discussed. This article tries to prove that it is necessary to classify the types of applied problems and to use mainly illustrative and motivational problems. It is supposed that the main objective of mathematics’ curriculum for the majority of students at high schools is to teach the students to think abstractly and to cope with mathematical techniques. When teaching complicated application problems, it is necessary to use mathematical modelling methods. That demands highly proficient teachers cooperating across the different fields and also coordination of contents of all the involved subjects. And last but not least also the adequate teaching time in all the subjects. Interestingly, the overuse of “the everyday problems” in normal mathematics lessons might be counterproductive as some recent studies show.

  • Název v anglickém jazyce

    Applied problems in teaching mathematics at high schools – new challenges

  • Popis výsledku anglicky

    Importance and efficiency of including applied problems in teaching mathematics at high schools is quite often discussed. This article tries to prove that it is necessary to classify the types of applied problems and to use mainly illustrative and motivational problems. It is supposed that the main objective of mathematics’ curriculum for the majority of students at high schools is to teach the students to think abstractly and to cope with mathematical techniques. When teaching complicated application problems, it is necessary to use mathematical modelling methods. That demands highly proficient teachers cooperating across the different fields and also coordination of contents of all the involved subjects. And last but not least also the adequate teaching time in all the subjects. Interestingly, the overuse of “the everyday problems” in normal mathematics lessons might be counterproductive as some recent studies show.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    2986-2990

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville, Spain

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku