Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888014" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?
Popis výsledku v původním jazyce
Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov
Název v anglickém jazyce
Applications in mathematics at secondary school education?
Popis výsledku anglicky
Importance and appropriateness of application tasks in the teaching of mathematics at secondary school is often discussed. We present that is necessary to classify types of application tasks and to used mainly illustrative and motivation tasks for math education. We believe that the main task of math teaching at secondary school is to teach students to abstract thinking and mastery of mathematical techniques. To use mathematical modeling for more complex applications is needed. This require very specialized teachers, their interdisciplinary cooperation and coordination of subject and enough time in the classroom. Excessive use of "examples from everyday life" in regular math classes can be counterproductive, as shown by some recent studies. More complex problems of mathematical modeling are important, but their inclusion in education is necessary to create appropriate conditions including adequate training of future teachers of mathematics. Suitable environment for such an interdiscipl
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014)
ISBN
978-80-7231-961-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
25-"xx"
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—