Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888014" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov

  • Název v anglickém jazyce

    Applications in mathematics at secondary school education?

  • Popis výsledku anglicky

    Importance and appropriateness of application tasks in the teaching of mathematics at secondary school is often discussed. We present that is necessary to classify types of application tasks and to used mainly illustrative and motivation tasks for math education. We believe that the main task of math teaching at secondary school is to teach students to abstract thinking and mastery of mathematical techniques. To use mathematical modeling for more complex applications is needed. This require very specialized teachers, their interdisciplinary cooperation and coordination of subject and enough time in the classroom. Excessive use of "examples from everyday life" in regular math classes can be counterproductive, as shown by some recent studies. More complex problems of mathematical modeling are important, but their inclusion in education is necessary to create appropriate conditions including adequate training of future teachers of mathematics. Suitable environment for such an interdiscipl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014)

  • ISBN

    978-80-7231-961-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    25-"xx"

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku