Asistent pedagoga ve školní třídě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F24%3A50021924" target="_blank" >RIV/62690094:18440/24:50021924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asistent pedagoga ve školní třídě
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zaměřuje na roli asistenta pedagoga v českém školním systému a analyzuje jeho význam v kontextu inkluzivního vzdělávání, poskytuje přehled historického vývoje pozice asistenta pedagoga, právního rámce, požadavků na kvalifikaci a náplně práce. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga, jejich vzájemné komunikaci a rozdělení odpovědností.Součástí knihy je výzkumná část zaměřená na analýzu pedagogické komunikace a interakce ve třídách, kde asistenti pedagoga působí. Výsledky výzkumu ukazují, že efektivita spolupráce mezi učiteli a asistenty výrazně ovlivňuje úroveň podpory poskytované žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zároveň jsou identifikovány klíčové výzvy, jako je nedostatek času pro plánování a konzultace, rozdíly v aktivitách asistentů v různých předmětech a limity autonomního zapojení žáků.Kniha tak přináší nejen teoretické poznatky, ale i praktická doporučení pro učitele, asistenty pedagoga a vedení škol, jak optimalizovat spolupráci mezi pedagogy a asistenty ve prospěch kvalitního inkluzivního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
A teaching assistant in a school classroom
Popis výsledku anglicky
This publication focuses on the role of the teaching assistant in the Czech school system and analyses its significance in the context of inclusive education. The book provides an overview of the historical development of the teaching assistant’s position, the legal framework, qualification requirements, and job responsibilities. Special attention is given to the collaboration between teachers and teaching assistants, their communication, and the division of responsibilities.The book also presents a research section focused on analysing pedagogical communication and interaction in classrooms where teaching assistants are present. The research findings show that the effectiveness of cooperation between teachers and assistants significantly impacts the level of support provided to students with special educational needs. Key challenges are also identified, such as the lack of time for planning and consultation, differences in the activities of assistants across various subjects, and the limits of students’ autonomous engagement.Thus, the book provides not only theoretical insights but also practical recommendations for teachers, teaching assistants, and school leadership on how to optimize collaboration between educators and assistants to ensure high-quality inclusive education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7465-661-3
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
P. Mervart
Místo vydání
Červený Kostelec
Kód UT WoS knihy
—