Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asistent pedagoga ve školní třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F24%3A50021924" target="_blank" >RIV/62690094:18440/24:50021924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asistent pedagoga ve školní třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zaměřuje na roli asistenta pedagoga v českém školním systému a analyzuje jeho význam v kontextu inkluzivního vzdělávání, poskytuje přehled historického vývoje pozice asistenta pedagoga, právního rámce, požadavků na kvalifikaci a náplně práce. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga, jejich vzájemné komunikaci a rozdělení odpovědností.Součástí knihy je výzkumná část zaměřená na analýzu pedagogické komunikace a interakce ve třídách, kde asistenti pedagoga působí. Výsledky výzkumu ukazují, že efektivita spolupráce mezi učiteli a asistenty výrazně ovlivňuje úroveň podpory poskytované žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zároveň jsou identifikovány klíčové výzvy, jako je nedostatek času pro plánování a konzultace, rozdíly v aktivitách asistentů v různých předmětech a limity autonomního zapojení žáků.Kniha tak přináší nejen teoretické poznatky, ale i praktická doporučení pro učitele, asistenty pedagoga a vedení škol, jak optimalizovat spolupráci mezi pedagogy a asistenty ve prospěch kvalitního inkluzivního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    A teaching assistant in a school classroom

  • Popis výsledku anglicky

    This publication focuses on the role of the teaching assistant in the Czech school system and analyses its significance in the context of inclusive education. The book provides an overview of the historical development of the teaching assistant’s position, the legal framework, qualification requirements, and job responsibilities. Special attention is given to the collaboration between teachers and teaching assistants, their communication, and the division of responsibilities.The book also presents a research section focused on analysing pedagogical communication and interaction in classrooms where teaching assistants are present. The research findings show that the effectiveness of cooperation between teachers and assistants significantly impacts the level of support provided to students with special educational needs. Key challenges are also identified, such as the lack of time for planning and consultation, differences in the activities of assistants across various subjects, and the limits of students’ autonomous engagement.Thus, the book provides not only theoretical insights but also practical recommendations for teachers, teaching assistants, and school leadership on how to optimize collaboration between educators and assistants to ensure high-quality inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7465-661-3

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    P. Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec

  • Kód UT WoS knihy