The Innovative Teaching Methods in the Databases Courses on FIM UHK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00000585" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00000585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Innovative Teaching Methods in the Databases Courses on FIM UHK
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes e-learning methods and tools used at the University of Hradec Králové. In the database courses, the theoretical issues are supplemented with practical training. The students elaborate two simple projects at the first database course.At the second course students operate in groups. Student's teams are formed in order to develop an operating database application for a real (or virtual) organization as small businesses or services organizations. Students must go through all stages ofdatabase development - analysis, conceptual, logical and physical design. In the third course Modern information systems students participate in the development of real-life application. We started working hard to transform these subjects into the on-line form in year 2000. We aimed at using as many possibilities as the virtual study environment WebCT can offer. The newly developed materials fulfil the requirements set on content, lucidity and graphics, pre-defined icons facilitating ori
Název v anglickém jazyce
The Innovative Teaching Methods in the Databases Courses on FIM UHK
Popis výsledku anglicky
This paper describes e-learning methods and tools used at the University of Hradec Králové. In the database courses, the theoretical issues are supplemented with practical training. The students elaborate two simple projects at the first database course.At the second course students operate in groups. Student's teams are formed in order to develop an operating database application for a real (or virtual) organization as small businesses or services organizations. Students must go through all stages ofdatabase development - analysis, conceptual, logical and physical design. In the third course Modern information systems students participate in the development of real-life application. We started working hard to transform these subjects into the on-line form in year 2000. We aimed at using as many possibilities as the virtual study environment WebCT can offer. The newly developed materials fulfil the requirements set on content, lucidity and graphics, pre-defined icons facilitating ori
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teaching, Learning and Assessment of Database
ISBN
0-9541927-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
84-88
Název nakladatele
LTSN-ICS
Místo vydání
Ulster
Místo konání akce
Coventry
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—