Systém pro řízení studia jako experimentální pole inteligence prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001760" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning management system as ambient intelligence playground
Popis výsledku v původním jazyce
The vision of Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The AmI vision builds on advanced results of interdisciplinary research. The development of AmI environments is a complex task and all their features and functioning can neither be predefined nor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms to the evaluation of users' reactions and responses of the proposed systems.
Název v anglickém jazyce
Learning management system as ambient intelligence playground
Popis výsledku anglicky
The vision of Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The AmI vision builds on advanced results of interdisciplinary research. The development of AmI environments is a complex task and all their features and functioning can neither be predefined nor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms to the evaluation of users' reactions and responses of the proposed systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Web Based Communities 2006
ISBN
972-8924-10-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
IADIS
Místo vydání
San Sebastian
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—