Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém pro podporu učení jako hřiště pro všudypřítomnou inteligenci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002415" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Management System as Ambient Intelligence Playground

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The development of AmI environments is complex task, as their features and functioning can neither be predefinednor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. In the paper we suggest new research directions related to LMS and AmI and we explain how the evolution of next generation of LMS can benefit from AmI visions. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms tothe evaluation of users` reactions and responses of the proposed AmI systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Management System as Ambient Intelligence Playground

  • Popis výsledku anglicky

    Ambient Intelligence (AmI) offers the conception of systems and applications that will be sensitive and responsive to the presence of humans. The development of AmI environments is complex task, as their features and functioning can neither be predefinednor forecasted because of different emergent or synergic effects. Learning management systems (LMS), web-based educational applications, can serve as an experimental area where AmI solutions can be developed and tested. In the paper we suggest new research directions related to LMS and AmI and we explain how the evolution of next generation of LMS can benefit from AmI visions. The list of possibilities starts with hardware-oriented innovations and goes over particular experiments with AmI algorithms tothe evaluation of users` reactions and responses of the proposed AmI systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F1325" target="_blank" >GA402/06/1325: AMIMADES - Inteligence prostředí pro podporu manažerského rozhodování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of web based communities

  • ISSN

    1477-8394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus