Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPLICIT KNOWLEDGE IN CONCEPT MAPS AND THEIR REVEALING BY SPATIAL ANALYSIS OF HAND-DRAWN MAPS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001815" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001815 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPLICIT KNOWLEDGE IN CONCEPT MAPS AND THEIR REVEALING BY SPATIAL ANALYSIS OF HAND-DRAWN MAPS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Concept maps represent a rich structure to store and picture information or knowledge in form of concept-to-concept relations. There are several methods proposed for concept map analysis, based usually on concept and relation comparison, topological analysis of the map and others. One of the traditional applications of concept maps is the evaluation of the student's knowledge, enabling to identify not only well understood knowledge, but also to reveal misunderstanding of some parts of the course topic.One of the not yet fully examined characteristics of hand-drawn concept maps seems to be the spatial layout of the map and its connection with the level of understanding to the diagrammatized topic. Possible relationship between the concept-to-concept distances and the level of subjective understanding of the subject domain will be presented as a new sight to hand-drawn concept maps analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPLICIT KNOWLEDGE IN CONCEPT MAPS AND THEIR REVEALING BY SPATIAL ANALYSIS OF HAND-DRAWN MAPS

  • Popis výsledku anglicky

    Concept maps represent a rich structure to store and picture information or knowledge in form of concept-to-concept relations. There are several methods proposed for concept map analysis, based usually on concept and relation comparison, topological analysis of the map and others. One of the traditional applications of concept maps is the evaluation of the student's knowledge, enabling to identify not only well understood knowledge, but also to reveal misunderstanding of some parts of the course topic.One of the not yet fully examined characteristics of hand-drawn concept maps seems to be the spatial layout of the map and its connection with the level of understanding to the diagrammatized topic. Possible relationship between the concept-to-concept distances and the level of subjective understanding of the subject domain will be presented as a new sight to hand-drawn concept maps analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F04%2F2140" target="_blank" >GA406/04/2140: KNOMEDIAS - Management znalostí při podpoře činností vzdělávací instituce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Concept Maps: Theory, Methodology, Technology

  • ISBN

    9977-15-149-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    130-133

  • Název nakladatele

    Universidad de Costa Rica - Facultad de Educatiópn (PROTEA)

  • Místo vydání

    Costa Rica

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku