Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentální mapování jako nástroj aktivního učení v matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F06%3A00002987" target="_blank" >RIV/61989592:15410/06:00002987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentální mapování jako nástroj aktivního učení v matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mentální mapování je jednou ze strategií, která vede k úspěšnému učení. Podstatou je vizualizace myšlenkového procesu tj. převod verbálních myšlenek do vizuální podoby. Strategii mentálního mapování jsme opakovaně realizovali v rámci matematických disciplín se studenty oboru Učitelství pro 1. stupně ZŠ. Zkušenosti ukazují, že mentální mapování pomáhá studentům v identifikaci klíčových slov a nalezení vztahů mezi nimi, ve vytvoření smysluplné interaktivní vědomostní struktury.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental mapping as a tool of active learning in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge structure is regarded as an importatnt component of understanding, mental mapping is regarded as a strategy to successfull learning mathematics. Mental mapping techniques are interpreted as visual reprezentative of student´s thinking and student´s knowledge struktures. Strategy of mental mapping had been applicated in frame of mathematical training of the prospective primary teachers. Our experiences confirmed that mental mapping supports students in identification key words (concepts) and their relations, in creating meaningful knowledge structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOGNICE 2006

  • ISBN

    80-86174-10-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    281

  • Strana od-do

    229-233

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku