Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service Primary Teacher attitudes towards Mental Mapping in Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585507" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service Primary Teacher attitudes towards Mental Mapping in Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The knowledge structure is regarded as an important component of understanding, and concept mapping is regarded as a strategy towards a successful learning of mathematics. Mental mapping techniques are interpreted as visual representatives of students’ thinking and students’ knowledge structures. In the design of conceptual maps, students will collate mathematical concepts, understand mutual hierarchical links and connections. Conversely, the concept map reflects the structuring of the mathematical fundamentals in the student&apos;s mind. The paper summarizes our experiences with the concept mapping strategy in pre-service primary teacher mathematics teaching and the partial results ascertained in the research entitled ACPM (Attitudes Towards Concept Mapping in Mathematics), which was practised in 2016 and 2017. This research was focused on student attitudes to the using of the concept mapping strategy for a better understanding of mathematical foundations.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service Primary Teacher attitudes towards Mental Mapping in Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The knowledge structure is regarded as an important component of understanding, and concept mapping is regarded as a strategy towards a successful learning of mathematics. Mental mapping techniques are interpreted as visual representatives of students’ thinking and students’ knowledge structures. In the design of conceptual maps, students will collate mathematical concepts, understand mutual hierarchical links and connections. Conversely, the concept map reflects the structuring of the mathematical fundamentals in the student&apos;s mind. The paper summarizes our experiences with the concept mapping strategy in pre-service primary teacher mathematics teaching and the partial results ascertained in the research entitled ACPM (Attitudes Towards Concept Mapping in Mathematics), which was practised in 2016 and 2017. This research was focused on student attitudes to the using of the concept mapping strategy for a better understanding of mathematical foundations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7967-7992

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku