Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00002602" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00002602 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V první studii jsme se dotazovali zaměstnanců obchodů a restaurací na jejich názory na funkci hudby v obchodním prostředí. Identifikovali jsme 4 kategorie postojů. První skupina je soudí, že hudba v obchodním prostředí může pozitivně ovlivnit nákupní chování. Druhá skupina se domnívá, že hudba zákazníky obtěžuje. Třetí skupina by v obchodě preferovala hlasitější a rytmicky výraznější hudbu. Čtvrtá skupina na užití hudby nemá jednoznačný názor. V druhé studii byly na souboru zákazníků (n=1157) zkoumány faktory, které ovlivňují nespokojenost s hudbou v obchodním prostředí. Neobliba stoupá s věkem. Citlivost k hudbě v obchodním prostředí koreluje s velikostí bydliště. Negativně posuzují tuto hudbu introverti. Existuje také souvislost s hudební preferencí.Jedinci, kteří preferují hudbu středního proudu, jsou s hudbou v obchodním prostředí více spokojení. Těm, kteří jsou zvyklí se obklopovat background music, vadí hudba v obchodním prostředí méně než těm, kteří podobný zvyk nemají.

  • Název v anglickém jazyce

    Functions of in-store music. Images of employes of stres/restaurants and attitudes of customers.

  • Popis výsledku anglicky

    In the first study a sample of employees of various stores and restaurants were questioned. Four attitudes were identified. The first group believes that in-store music can positively influence customers buying behavior, while the second group assumes that in-store music annoys customers. The third group would like to have in their store/restaurant louder music. The last group has not unambiguous opinion. In the second study, conducted on a sample of customers (n=1-157) the factors influencing customersannoyance to in-store music were studied. Dissatisfaction with in-store music increases with the age. Sensitivity to in-store music correlates with the size of a residence. Introverts tend to estimate in-store music negatively. Individuals, who prefer easy-listening music are more satisfied with in-store music. Individuals, who prefer to listen background music are less annoyed by in-store music to those, who do not listen music very frequently.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus