Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00002602" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00002602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba v obchodním prostředí. Představy zaměstnanců obchodní sféry a postoje zákazníků
Popis výsledku v původním jazyce
V první studii jsme se dotazovali zaměstnanců obchodů a restaurací na jejich názory na funkci hudby v obchodním prostředí. Identifikovali jsme 4 kategorie postojů. První skupina je soudí, že hudba v obchodním prostředí může pozitivně ovlivnit nákupní chování. Druhá skupina se domnívá, že hudba zákazníky obtěžuje. Třetí skupina by v obchodě preferovala hlasitější a rytmicky výraznější hudbu. Čtvrtá skupina na užití hudby nemá jednoznačný názor. V druhé studii byly na souboru zákazníků (n=1157) zkoumány faktory, které ovlivňují nespokojenost s hudbou v obchodním prostředí. Neobliba stoupá s věkem. Citlivost k hudbě v obchodním prostředí koreluje s velikostí bydliště. Negativně posuzují tuto hudbu introverti. Existuje také souvislost s hudební preferencí.Jedinci, kteří preferují hudbu středního proudu, jsou s hudbou v obchodním prostředí více spokojení. Těm, kteří jsou zvyklí se obklopovat background music, vadí hudba v obchodním prostředí méně než těm, kteří podobný zvyk nemají.
Název v anglickém jazyce
Functions of in-store music. Images of employes of stres/restaurants and attitudes of customers.
Popis výsledku anglicky
In the first study a sample of employees of various stores and restaurants were questioned. Four attitudes were identified. The first group believes that in-store music can positively influence customers buying behavior, while the second group assumes that in-store music annoys customers. The third group would like to have in their store/restaurant louder music. The last group has not unambiguous opinion. In the second study, conducted on a sample of customers (n=1-157) the factors influencing customersannoyance to in-store music were studied. Dissatisfaction with in-store music increases with the age. Sensitivity to in-store music correlates with the size of a residence. Introverts tend to estimate in-store music negatively. Individuals, who prefer easy-listening music are more satisfied with in-store music. Individuals, who prefer to listen background music are less annoyed by in-store music to those, who do not listen music very frequently.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—