Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001200" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf" target="_blank" >http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
Popis výsledku v původním jazyce
Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby,jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači ?elitní hudby? (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači ?elitní? hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači ?tvrdé?' hudby dávají přednost tradiční českékuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká po
Název v anglickém jazyce
Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres
Popis výsledku anglicky
The paper investigated stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres. Undergraduate students (N = 132) were asked to rate food and beverage preferences of fans of classical music, jazz, pop, metal, techno, or rap.The results indicated the existence of clearly defined stereotypes of musical fans? consumer behavior. According to these stereotypical images there are large differences in food and beverage preferences among 'elite' music listeners (classical, jazz) and other music preference groups. Typically, the 'elite' music listeners prefer unusual and luxurious foods. Further, they have higher demands in the selection of beverages. In contrast, the listeners of 'heavy' music prefer the traditional Czech cuisine, fast food, beer and common soft drinks. The consumer stereotype of pop listeners is between these two groups. They prefer specialties and fast food, preferences of beverages are in some respect close to listeners of 'elite' music. The s
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0075" target="_blank" >GA408/09/0075: Projevy osobnosti v každodenním životě: hudební preference</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
13-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—