Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001200" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf" target="_blank" >http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby,jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači ?elitní hudby? (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači ?elitní? hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači ?tvrdé?' hudby dávají přednost tradiční českékuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká po

  • Název v anglickém jazyce

    Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigated stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres. Undergraduate students (N = 132) were asked to rate food and beverage preferences of fans of classical music, jazz, pop, metal, techno, or rap.The results indicated the existence of clearly defined stereotypes of musical fans? consumer behavior. According to these stereotypical images there are large differences in food and beverage preferences among 'elite' music listeners (classical, jazz) and other music preference groups. Typically, the 'elite' music listeners prefer unusual and luxurious foods. Further, they have higher demands in the selection of beverages. In contrast, the listeners of 'heavy' music prefer the traditional Czech cuisine, fast food, beer and common soft drinks. The consumer stereotype of pop listeners is between these two groups. They prefer specialties and fast food, preferences of beverages are in some respect close to listeners of 'elite' music. The s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0075" target="_blank" >GA408/09/0075: Projevy osobnosti v každodenním životě: hudební preference</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    13-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus