Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimediální aplikace a jejich benefit při učení a učení se na univerzitách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002294" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimedia Applications and their Benefit for Teaching and Learning at Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process substantially influence education. They give us an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter to be much clearer and comprehensible, but also enable us to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The top applications of multimedia are represented by virtual reality. Well organized and fulfilled virtual learning environment hasbeen becoming important part of teaching and learning. On a few examples of multimedia products created by our students on a script given by the author of this paper we discus their benefit when explaining and visualizing the subject matter and testingknowledge of students through several kinds of self-tests and we also mention advantages of the professional virtual learning environment containing such study material.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimedia Applications and their Benefit for Teaching and Learning at Universities

  • Popis výsledku anglicky

    Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process substantially influence education. They give us an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter to be much clearer and comprehensible, but also enable us to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The top applications of multimedia are represented by virtual reality. Well organized and fulfilled virtual learning environment hasbeen becoming important part of teaching and learning. On a few examples of multimedia products created by our students on a script given by the author of this paper we discus their benefit when explaining and visualizing the subject matter and testingknowledge of students through several kinds of self-tests and we also mention advantages of the professional virtual learning environment containing such study material.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS transactions on information science and applications

  • ISSN

    1790-0832

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus