Teaching algorithms using multimedia tools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A50000976" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:50000976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.researchgate.net/publication/215542661_Teaching_algorithms_using_multimedia_tools" target="_blank" >http://www.researchgate.net/publication/215542661_Teaching_algorithms_using_multimedia_tools</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching algorithms using multimedia tools
Popis výsledku v původním jazyce
Multimedia applications give us an excellent chance to demonstrate, visualize, describe and test the subject matter more clearly and comprehensibly. In the paper are presented just a few ideas that have proved successful in the improvement of teaching and learning Algorithms and Data Structure with the help of modern technology. Several multimedia applications created by the author will be briefly described and their use for teaching and learning processes of the mentioned subject will be discussed. Thecreated multimedia tools are intended not only for the explanation and visualization of the subject matter, but also for testing the knowledge of the students. Some statistical results about the use of the tools will be presented here as well.
Název v anglickém jazyce
Teaching algorithms using multimedia tools
Popis výsledku anglicky
Multimedia applications give us an excellent chance to demonstrate, visualize, describe and test the subject matter more clearly and comprehensibly. In the paper are presented just a few ideas that have proved successful in the improvement of teaching and learning Algorithms and Data Structure with the help of modern technology. Several multimedia applications created by the author will be briefly described and their use for teaching and learning processes of the mentioned subject will be discussed. Thecreated multimedia tools are intended not only for the explanation and visualization of the subject matter, but also for testing the knowledge of the students. Some statistical results about the use of the tools will be presented here as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education 2011 : proceedings
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
312-321
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000300799300035