Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstruování znalostí v teorii grafů a kombinatorické optimalizaci s pomocí multimediální aplikace "Grafy"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002313" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process have substantially influenced education. They give teachers an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter tobe much clearer and comprehensible, but also enable them to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The Theory of Graphs together with Combinatorial Optimization is a wonderful, practical discipline. On the one hand, there are many methods which can be used for solving the same problem, while on the other hand, using effective modifications of one algorithm, we can devise methods of solving various other tasks. To educate students in this area it is important to makethem familiar with certain algorithms in contexts to be able to get deeper into each problem and entirely understand it. In the paper we present just a few ideas that have proved successful in teaching and learning this part of mathematic

  • Název v anglickém jazyce

    Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"

  • Popis výsledku anglicky

    Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process have substantially influenced education. They give teachers an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter tobe much clearer and comprehensible, but also enable them to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The Theory of Graphs together with Combinatorial Optimization is a wonderful, practical discipline. On the one hand, there are many methods which can be used for solving the same problem, while on the other hand, using effective modifications of one algorithm, we can devise methods of solving various other tasks. To educate students in this area it is important to makethem familiar with certain algorithms in contexts to be able to get deeper into each problem and entirely understand it. In the paper we present just a few ideas that have proved successful in teaching and learning this part of mathematic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enhancing understanding and constructing knowledge in mathematics with technology : proceedings of the 13th asian technology conference

  • ISBN

    978-0-9821164-1-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Suan Sunandha Rajabhat University

  • Místo vydání

    Bangkok

  • Místo konání akce

    Bangkok, Thailand

  • Datum konání akce

    19. 12. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku