Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitání interaktivní televize jako vzdělávací médium

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002321" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Interactive Television as an Educational Medium

  • Popis výsledku v původním jazyce

    TV digitalization and its development brings new educational opportunities, based on interactive applications, broadcasted to particular viewers together with audio and video signal. Nevertheless, the basic problem is how educational applications for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming from the e-learning domain. Our contribution deals with possible adaptation of Gagné`s approach with respect to specifics of a new type of television courses (t-courses). Also, we present a business model of t-learning courses. Technological support of t-learning application lifecycle adopted within the Enhanced Learning Unlimited project is also presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Interactive Television as an Educational Medium

  • Popis výsledku anglicky

    TV digitalization and its development brings new educational opportunities, based on interactive applications, broadcasted to particular viewers together with audio and video signal. Nevertheless, the basic problem is how educational applications for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming from the e-learning domain. Our contribution deals with possible adaptation of Gagné`s approach with respect to specifics of a new type of television courses (t-courses). Also, we present a business model of t-learning courses. Technological support of t-learning application lifecycle adopted within the Enhanced Learning Unlimited project is also presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TICSP series

  • ISSN

    1456-2774

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2008

  • Číslo periodika v rámci svazku

    42

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus