Vzdělávací hry jako interaktivní aplikace v iDTV pedagogice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002322" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002322 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EDUCATIONAL GAMES AS INTERACTIVE APPLICATIONS IN THE IDTV PEDAGOGY
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, the European Union is in advanced stage of TV digitalization. This development opens new educational opportunities that adopt interactive applications, broadcasted to particular TV viewers together with audio and video signal. The applicationscan be in form of games that can contribute to fulfillment of particular educational goals. However, the basic problem is how these educational games for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming fromthe different domains. In this paper we propose the modification of Gagné?s approach that can be used as a guideline for the development of interactive educational television games (t-learning games, t-games). Also, we present a business models of t-games? production and delivery.
Název v anglickém jazyce
EDUCATIONAL GAMES AS INTERACTIVE APPLICATIONS IN THE IDTV PEDAGOGY
Popis výsledku anglicky
Nowadays, the European Union is in advanced stage of TV digitalization. This development opens new educational opportunities that adopt interactive applications, broadcasted to particular TV viewers together with audio and video signal. The applicationscan be in form of games that can contribute to fulfillment of particular educational goals. However, the basic problem is how these educational games for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming fromthe different domains. In this paper we propose the modification of Gagné?s approach that can be used as a guideline for the development of interactive educational television games (t-learning games, t-games). Also, we present a business models of t-games? production and delivery.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Gaming 2008
ISBN
978-972-8924-63-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IADIS - International association for development of the information society
Místo vydání
Lisboa
Místo konání akce
Amsterdam, Netherlands
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—