Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací hry jako interaktivní aplikace v iDTV pedagogice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002322" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EDUCATIONAL GAMES AS INTERACTIVE APPLICATIONS IN THE IDTV PEDAGOGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, the European Union is in advanced stage of TV digitalization. This development opens new educational opportunities that adopt interactive applications, broadcasted to particular TV viewers together with audio and video signal. The applicationscan be in form of games that can contribute to fulfillment of particular educational goals. However, the basic problem is how these educational games for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming fromthe different domains. In this paper we propose the modification of Gagné?s approach that can be used as a guideline for the development of interactive educational television games (t-learning games, t-games). Also, we present a business models of t-games? production and delivery.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATIONAL GAMES AS INTERACTIVE APPLICATIONS IN THE IDTV PEDAGOGY

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the European Union is in advanced stage of TV digitalization. This development opens new educational opportunities that adopt interactive applications, broadcasted to particular TV viewers together with audio and video signal. The applicationscan be in form of games that can contribute to fulfillment of particular educational goals. However, the basic problem is how these educational games for digital broadcasting should be produced. We can utilize approaches, rules and experience coming fromthe different domains. In this paper we propose the modification of Gagné?s approach that can be used as a guideline for the development of interactive educational television games (t-learning games, t-games). Also, we present a business models of t-games? production and delivery.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Gaming 2008

  • ISBN

    978-972-8924-63-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IADIS - International association for development of the information society

  • Místo vydání

    Lisboa

  • Místo konání akce

    Amsterdam, Netherlands

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku