Ambient Intelligence - vzdělávací perspektiva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002416" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ambient Intelligence - An Educational Background
Popis výsledku v původním jazyce
Ambient Intelligence is a concept envisioning information society in the future. In the ambient world of the near future, interconnected intelligent devices will surround us, at home, work, or while travelling. These devices and their local networks willalso be connected to the outside world through broadband and/or wireless networks. Since the Faculty of Informatics and Management at the University of Hradec Kralove is educating future managers with a strong technological background, its students should be able to define requirements for the structure and behaviour of Ambient intelligence from the point of view of final users. The problem is that AmI is a system with high level of complexity and many related aspects. Therefore, students are taught tosystems thinking and object modelling to be able to comprehend such a complexity. Educational process in both subjects corresponds to Senge`s concept of learning organization and is supported by WebCT environment. This paper briefly desc
Název v anglickém jazyce
Ambient Intelligence - An Educational Background
Popis výsledku anglicky
Ambient Intelligence is a concept envisioning information society in the future. In the ambient world of the near future, interconnected intelligent devices will surround us, at home, work, or while travelling. These devices and their local networks willalso be connected to the outside world through broadband and/or wireless networks. Since the Faculty of Informatics and Management at the University of Hradec Kralove is educating future managers with a strong technological background, its students should be able to define requirements for the structure and behaviour of Ambient intelligence from the point of view of final users. The problem is that AmI is a system with high level of complexity and many related aspects. Therefore, students are taught tosystems thinking and object modelling to be able to comprehend such a complexity. Educational process in both subjects corresponds to Senge`s concept of learning organization and is supported by WebCT environment. This paper briefly desc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F1325" target="_blank" >GA402/06/1325: AMIMADES - Inteligence prostředí pro podporu manažerského rozhodování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Telecommunications, networks and systems 2008
ISBN
978-972-8924-62-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IADIS - International association for development of the information society
Místo vydání
Lisboa
Místo konání akce
Amsterdam
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—