Inteligence prostředí a podpora jeho rozvoje ze vzdělávací perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002317" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ambient Intelligence and Support of its Development from an Educational Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Ambient Intelligence (AmI) is a concept envisioning information society in the future. It is based on four scenarios that outline the possible development of AmI in daily life and work. Education of future managers or IT specialists should aim to students` ability to define requirements for the structure and behaviour of AmI from different points of view and from final users` perspective namely. The problem is that AmI is a system with high level of complexity and many related aspects. Therefore, students have to be taught to systems thinking and object modelling to be able to comprehend such a complexity. This paper briefly describes situation in the selected Czech university and outlines results based on particular tools and methodological approach.
Název v anglickém jazyce
Ambient Intelligence and Support of its Development from an Educational Perspective
Popis výsledku anglicky
Ambient Intelligence (AmI) is a concept envisioning information society in the future. It is based on four scenarios that outline the possible development of AmI in daily life and work. Education of future managers or IT specialists should aim to students` ability to define requirements for the structure and behaviour of AmI from different points of view and from final users` perspective namely. The problem is that AmI is a system with high level of complexity and many related aspects. Therefore, students have to be taught to systems thinking and object modelling to be able to comprehend such a complexity. This paper briefly describes situation in the selected Czech university and outlines results based on particular tools and methodological approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F1325" target="_blank" >GA402/06/1325: AMIMADES - Inteligence prostředí pro podporu manažerského rozhodování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pervasive computing and management : international congress
ISBN
978-0-9805956-0-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
International college of management
Místo vydání
Sydney
Místo konání akce
New Delhi, India
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—