Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pervasive Computing and Ambient Intelligence Development: An Educational Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003169" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pervasive Computing and Ambient Intelligence Development: An Educational Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Managerial workplace may be considered as a typical environment where pervasive, or ubiquitous, computing and AmI are being currently introduced. Hence, the proper education of future managers or IT specialists should aim at students' ability to define requirements for the structure and behaviour of AmI from different viewpoints and from final users' perspective namely. The problem is that AmI is a system with high level of complexity due to the need to unite many related aspects from different problemdomains. Therefore, relevant tools and methods should be taught so that students can comprehend such a complexity. A brief description of the situation in the selected Czech university and results based on particular tools and methodological approaches are depicted in the following chapter.

  • Název v anglickém jazyce

    Pervasive Computing and Ambient Intelligence Development: An Educational Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Managerial workplace may be considered as a typical environment where pervasive, or ubiquitous, computing and AmI are being currently introduced. Hence, the proper education of future managers or IT specialists should aim at students' ability to define requirements for the structure and behaviour of AmI from different viewpoints and from final users' perspective namely. The problem is that AmI is a system with high level of complexity due to the need to unite many related aspects from different problemdomains. Therefore, relevant tools and methods should be taught so that students can comprehend such a complexity. A brief description of the situation in the selected Czech university and results based on particular tools and methodological approaches are depicted in the following chapter.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Strategic pervasive computing applications : emerging trends

  • ISBN

    978-1-61520-753-4

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    333

  • Název nakladatele

    Information science reference

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly