Engineering Education: Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002489" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Engineering Education: Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization
Popis výsledku v původním jazyce
Graph theory and combinatorial optimization are powerful tools for teachers allowing them to develop logical thinking of students, increasing their imagination and meeting them familiar with solving various practical problems. The paper offers some ideashow to make the education of these branches of applied mathematics and computer science more understandable and attractive. The approach used for teaching and learning these subjects can serve as an inspiration for education of other subjects as well.
Název v anglickém jazyce
Engineering Education: Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization
Popis výsledku anglicky
Graph theory and combinatorial optimization are powerful tools for teachers allowing them to develop logical thinking of students, increasing their imagination and meeting them familiar with solving various practical problems. The paper offers some ideashow to make the education of these branches of applied mathematics and computer science more understandable and attractive. The approach used for teaching and learning these subjects can serve as an inspiration for education of other subjects as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent advances in engineering education
ISBN
978-960-474-100-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Rodos, Greece
Datum konání akce
22. 8. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000271229200023