University Network - Efficiency of Virtual Mobility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002562" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002562 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
University Network - Efficiency of Virtual Mobility
Popis výsledku v původním jazyce
The article summarizes four-year experience in the area of virtual mobility in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobilitybut without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. Special attention is devoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end of the year. The reasons of the unsuccessful study are explored in detail.
Název v anglickém jazyce
University Network - Efficiency of Virtual Mobility
Popis výsledku anglicky
The article summarizes four-year experience in the area of virtual mobility in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobilitybut without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. Special attention is devoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end of the year. The reasons of the unsuccessful study are explored in detail.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational technologies (EDUTE' 09) : proceedings of the 5th WSEAS/IASME international conference
ISBN
978-960-474-092-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
University of La Laguna, Tenerife, Spain
Datum konání akce
1. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000268848000013