Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002567" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article acquaints readers with over four-year experience with virtual mobility gained during development of the network of interuniversity study in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobility but without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. The system of interuniversity study is depicted; special attention isdevoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end ofthe year. Reasons of the unsuccessful study are explored in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The article acquaints readers with over four-year experience with virtual mobility gained during development of the network of interuniversity study in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobility but without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. The system of interuniversity study is depicted; special attention isdevoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end ofthe year. Reasons of the unsuccessful study are explored in detail.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS transactions on advances in engineering education

  • ISSN

    1790-1979

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus