Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002567" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The article acquaints readers with over four-year experience with virtual mobility gained during development of the network of interuniversity study in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobility but without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. The system of interuniversity study is depicted; special attention isdevoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end ofthe year. Reasons of the unsuccessful study are explored in detail.
Název v anglickém jazyce
Key Factors Affecting Efficiency of Virtual Mobility - Case Study
Popis výsledku anglicky
The article acquaints readers with over four-year experience with virtual mobility gained during development of the network of interuniversity study in the Czech Republic. Virtual mobility represents utilization of information and communication technologies to obtain the same benefits as one would have with physical mobility but without the need to travel. The contribution describes two projects based on the issue of virtual mobility. The system of interuniversity study is depicted; special attention isdevoted to the efficiency of virtual mobility. The efficiency is in this paper understood as a difference in numbers of students who got enrolled in courses at the beginning of the academic year and those who completed courses successfully at the end ofthe year. Reasons of the unsuccessful study are explored in detail.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS transactions on advances in engineering education
ISSN
1790-1979
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—