Designing E-learning courses in humanities and their use in the interuniversity study programmes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10068596" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10068596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2010.12.028" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2010.12.028</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2010.12.028" target="_blank" >10.1016/j.procs.2010.12.028</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Designing E-learning courses in humanities and their use in the interuniversity study programmes
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on development of interuniversity study at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, which has been based since 2005 on cooperation with University of West Bohemia, Pilsen and Tomas Bata University, Zlín. Within the framework of the interuniversity study, these institutions mutually provide e-learning courses of subjects their students are interested in. The article pays attention to the experience with using e-learning courses of Ethics and Philosophical Seminar and to basic principles of creating e-learning courses of humanities.
Název v anglickém jazyce
Designing E-learning courses in humanities and their use in the interuniversity study programmes
Popis výsledku anglicky
The article focuses on development of interuniversity study at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové, which has been based since 2005 on cooperation with University of West Bohemia, Pilsen and Tomas Bata University, Zlín. Within the framework of the interuniversity study, these institutions mutually provide e-learning courses of subjects their students are interested in. The article pays attention to the experience with using e-learning courses of Ethics and Philosophical Seminar and to basic principles of creating e-learning courses of humanities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia computer science
ISSN
1877-0509
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
162-166
Kód UT WoS článku
000299159800026
EID výsledku v databázi Scopus
—