Language Educational Portals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002563" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Educational Portals
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describe the usability study on language educational portals The methodology frame provides readers with definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. Research on portal usability is built on empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behaviour like intuitiveness, satisfaction and conventions are highlighted due to their significant role in user´s move in the portal environment. The main part of the study is represented by own usability testing of selected language portals. Selection of portals was based on the width and quality of their facilities. Conclusion brings outline of furtherutilisation of gained findings within the research of current trends of educational portal solution development.
Název v anglickém jazyce
Language Educational Portals
Popis výsledku anglicky
The paper describe the usability study on language educational portals The methodology frame provides readers with definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. Research on portal usability is built on empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behaviour like intuitiveness, satisfaction and conventions are highlighted due to their significant role in user´s move in the portal environment. The main part of the study is represented by own usability testing of selected language portals. Selection of portals was based on the width and quality of their facilities. Conclusion brings outline of furtherutilisation of gained findings within the research of current trends of educational portal solution development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational technologies (EDUTE' 09) : proceedings of the 5th WSEAS/IASME international conference
ISBN
978-960-474-092-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
University of La Laguna, Tenerife, Spain
Datum konání akce
1. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000268848000014