Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Educational Portals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002563" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Educational Portals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describe the usability study on language educational portals The methodology frame provides readers with definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. Research on portal usability is built on empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behaviour like intuitiveness, satisfaction and conventions are highlighted due to their significant role in user´s move in the portal environment. The main part of the study is represented by own usability testing of selected language portals. Selection of portals was based on the width and quality of their facilities. Conclusion brings outline of furtherutilisation of gained findings within the research of current trends of educational portal solution development.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Educational Portals

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describe the usability study on language educational portals The methodology frame provides readers with definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. Research on portal usability is built on empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behaviour like intuitiveness, satisfaction and conventions are highlighted due to their significant role in user´s move in the portal environment. The main part of the study is represented by own usability testing of selected language portals. Selection of portals was based on the width and quality of their facilities. Conclusion brings outline of furtherutilisation of gained findings within the research of current trends of educational portal solution development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational technologies (EDUTE' 09) : proceedings of the 5th WSEAS/IASME international conference

  • ISBN

    978-960-474-092-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    University of La Laguna, Tenerife, Spain

  • Datum konání akce

    1. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000268848000014