Language Portal Solutions from User's Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002566" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Portal Solutions from User's Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The issue of current situation in the field of language portals is described in several stages. In the introductory part the width of the problem is outlined where an aspect of education is highlighted. Theoretical insight into portals provides readers with a number of definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. The main part with plentiful subsections deals with usability study on language educational portals. Likewise other case studies it follows the standard research pattern: methodological frame covers usability terms and techniques. The research on the portal usability is built on an empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behavior like intuitiveness, satisfaction and conventions are emphasized due to their significant role in user´s move in the portal environment. Study itself is preceded by detail description of met
Název v anglickém jazyce
Language Portal Solutions from User's Perspective
Popis výsledku anglicky
The issue of current situation in the field of language portals is described in several stages. In the introductory part the width of the problem is outlined where an aspect of education is highlighted. Theoretical insight into portals provides readers with a number of definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. The main part with plentiful subsections deals with usability study on language educational portals. Likewise other case studies it follows the standard research pattern: methodological frame covers usability terms and techniques. The research on the portal usability is built on an empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behavior like intuitiveness, satisfaction and conventions are emphasized due to their significant role in user´s move in the portal environment. Study itself is preceded by detail description of met
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS transactions on advances in engineering education
ISSN
1790-1979
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—