Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Portal Solutions from User's Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002566" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Portal Solutions from User's Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of current situation in the field of language portals is described in several stages. In the introductory part the width of the problem is outlined where an aspect of education is highlighted. Theoretical insight into portals provides readers with a number of definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. The main part with plentiful subsections deals with usability study on language educational portals. Likewise other case studies it follows the standard research pattern: methodological frame covers usability terms and techniques. The research on the portal usability is built on an empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behavior like intuitiveness, satisfaction and conventions are emphasized due to their significant role in user´s move in the portal environment. Study itself is preceded by detail description of met

  • Název v anglickém jazyce

    Language Portal Solutions from User's Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of current situation in the field of language portals is described in several stages. In the introductory part the width of the problem is outlined where an aspect of education is highlighted. Theoretical insight into portals provides readers with a number of definitions and explanations of key expressions related to portal solutions; like portal, its services and characteristics. The main part with plentiful subsections deals with usability study on language educational portals. Likewise other case studies it follows the standard research pattern: methodological frame covers usability terms and techniques. The research on the portal usability is built on an empiric observation of ways how common users under common circumstances browse through web pages. Factors influencing user´s behavior like intuitiveness, satisfaction and conventions are emphasized due to their significant role in user´s move in the portal environment. Study itself is preceded by detail description of met

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS transactions on advances in engineering education

  • ISSN

    1790-1979

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus