Information and Communication Technologies in Tourism - Influence, Dynamics, Application, Trends
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00002609" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00002609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Information and Communication Technologies in Tourism - Influence, Dynamics, Application, Trends
Popis výsledku v původním jazyce
The ICT influences tourism industry in a growing manner, both in the quantitative and qualitative aspects, with their final individual consumers and group's business users, in many dimensions and many non-predictable ways. The ICT penetration into the tourism sector will be supported by novaday's development and establishment of new online technologies (e. g. web pages, WAP, mobile phones, PDA, IDTV), the growing ICT interactivity (e. g. hypermedia, interactive maps, GIS applications), growing personalisation (sophisticated information search, presented information structure on the base of user's preferences and behaviour etc.), the growing information transmission speed, interconnection among different IS in networks of "classical" online and mobile online services (e. g. GDS, LBS, CRS, GIS), the growing security of E-business transactions (cryptology, biometry, protocols), and via other factors (e. g. social, economic).
Název v anglickém jazyce
Information and Communication Technologies in Tourism - Influence, Dynamics, Application, Trends
Popis výsledku anglicky
The ICT influences tourism industry in a growing manner, both in the quantitative and qualitative aspects, with their final individual consumers and group's business users, in many dimensions and many non-predictable ways. The ICT penetration into the tourism sector will be supported by novaday's development and establishment of new online technologies (e. g. web pages, WAP, mobile phones, PDA, IDTV), the growing ICT interactivity (e. g. hypermedia, interactive maps, GIS applications), growing personalisation (sophisticated information search, presented information structure on the base of user's preferences and behaviour etc.), the growing information transmission speed, interconnection among different IS in networks of "classical" online and mobile online services (e. g. GDS, LBS, CRS, GIS), the growing security of E-business transactions (cryptology, biometry, protocols), and via other factors (e. g. social, economic).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000264108200012
EID výsledku v databázi Scopus
—