Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43928964" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43928964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and Communication Technologies (ICT) have dramatically changed the provision of tourism destination information. That is the reason it is becoming critical for destination and businesses in the tourism industry to have a strong online presence. In order to achieve this goal, the proper use of online channels is crucial. The goal becomes more difficult when considering different behavior of web page users regarding their age cohort. The article focuses on Generation Y web page users and their evaluation of selected official town destinations' web pages (5 main tourism attractions in Central Europe). The focus is on visual appeal of the websites. With help of a mix of qualitative research approaches, including an eye tracking study followed by questionnaires, the authors evaluate those web pages from different points of view and try to compare the results. The authors also found several conclusions for positioning of various visual contents of the web page.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y

  • Popis výsledku anglicky

    Information and Communication Technologies (ICT) have dramatically changed the provision of tourism destination information. That is the reason it is becoming critical for destination and businesses in the tourism industry to have a strong online presence. In order to achieve this goal, the proper use of online channels is crucial. The goal becomes more difficult when considering different behavior of web page users regarding their age cohort. The article focuses on Generation Y web page users and their evaluation of selected official town destinations' web pages (5 main tourism attractions in Central Europe). The focus is on visual appeal of the websites. With help of a mix of qualitative research approaches, including an eye tracking study followed by questionnaires, the authors evaluate those web pages from different points of view and try to compare the results. The authors also found several conclusions for positioning of various visual contents of the web page.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1289-1299

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Milan

  • Datum konání akce

    4. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku