Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43928964" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43928964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y
Popis výsledku v původním jazyce
Information and Communication Technologies (ICT) have dramatically changed the provision of tourism destination information. That is the reason it is becoming critical for destination and businesses in the tourism industry to have a strong online presence. In order to achieve this goal, the proper use of online channels is crucial. The goal becomes more difficult when considering different behavior of web page users regarding their age cohort. The article focuses on Generation Y web page users and their evaluation of selected official town destinations' web pages (5 main tourism attractions in Central Europe). The focus is on visual appeal of the websites. With help of a mix of qualitative research approaches, including an eye tracking study followed by questionnaires, the authors evaluate those web pages from different points of view and try to compare the results. The authors also found several conclusions for positioning of various visual contents of the web page.
Název v anglickém jazyce
Visual Appeal of Destination web pages: An Exploratory Eye tracking study on Generation Y
Popis výsledku anglicky
Information and Communication Technologies (ICT) have dramatically changed the provision of tourism destination information. That is the reason it is becoming critical for destination and businesses in the tourism industry to have a strong online presence. In order to achieve this goal, the proper use of online channels is crucial. The goal becomes more difficult when considering different behavior of web page users regarding their age cohort. The article focuses on Generation Y web page users and their evaluation of selected official town destinations' web pages (5 main tourism attractions in Central Europe). The focus is on visual appeal of the websites. With help of a mix of qualitative research approaches, including an eye tracking study followed by questionnaires, the authors evaluate those web pages from different points of view and try to compare the results. The authors also found several conclusions for positioning of various visual contents of the web page.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference
ISBN
978-0-9860419-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1289-1299
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Milan
Datum konání akce
4. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—