Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Q method and its use for segmentation in tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232280" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00366-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Q method and its use for segmentation in tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the use of Q method as a useful tool for market segmentation in tourism. Q method is classified as exploratory inductive empirical research method. For the realization of this research the web application running within the server umbrela.mendelu.cz was used. The investigation was carried out using photographic materials. This online application was created at FBE Mendel University in Brno and implements Q method to online environment using visual information. The paper comprises description of the methodology of the Q method. The aim of the research was to identify groups of users of tourism products based on their preferences in relation to the preferred type of destinations. Photographs used for research depicted various types of destinations available in the Czech Republic have been selected on the basis of a content analysis of photographic database available at CzechTourism website. Total of 63 respondents from the students of Mendel University in Brno partic

  • Název v anglickém jazyce

    Q method and its use for segmentation in tourism

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the use of Q method as a useful tool for market segmentation in tourism. Q method is classified as exploratory inductive empirical research method. For the realization of this research the web application running within the server umbrela.mendelu.cz was used. The investigation was carried out using photographic materials. This online application was created at FBE Mendel University in Brno and implements Q method to online environment using visual information. The paper comprises description of the methodology of the Q method. The aim of the research was to identify groups of users of tourism products based on their preferences in relation to the preferred type of destinations. Photographs used for research depicted various types of destinations available in the Czech Republic have been selected on the basis of a content analysis of photographic database available at CzechTourism website. Total of 63 respondents from the students of Mendel University in Brno partic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    445-452

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Bv

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    345439100053