Q method and its use for segmentation in tourism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F14%3A00232280" target="_blank" >RIV/62156489:43110/14:00232280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(14)00366-9" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(14)00366-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Q method and its use for segmentation in tourism
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the use of Q method as a useful tool for market segmentation in tourism. Q method is classified as exploratory inductive empirical research method. For the realization of this research the web application running within the server umbrela.mendelu.cz was used. The investigation was carried out using photographic materials. This online application was created at FBE Mendel University in Brno and implements Q method to online environment using visual information. The paper comprises description of the methodology of the Q method. The aim of the research was to identify groups of users of tourism products based on their preferences in relation to the preferred type of destinations. Photographs used for research depicted various types of destinations available in the Czech Republic have been selected on the basis of a content analysis of photographic database available at CzechTourism website. Total of 63 respondents from the students of Mendel University in Brno partic
Název v anglickém jazyce
Q method and its use for segmentation in tourism
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the use of Q method as a useful tool for market segmentation in tourism. Q method is classified as exploratory inductive empirical research method. For the realization of this research the web application running within the server umbrela.mendelu.cz was used. The investigation was carried out using photographic materials. This online application was created at FBE Mendel University in Brno and implements Q method to online environment using visual information. The paper comprises description of the methodology of the Q method. The aim of the research was to identify groups of users of tourism products based on their preferences in relation to the preferred type of destinations. Photographs used for research depicted various types of destinations available in the Czech Republic have been selected on the basis of a content analysis of photographic database available at CzechTourism website. Total of 63 respondents from the students of Mendel University in Brno partic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference Enterprise And Competitive Environment 2014
ISBN
—
ISSN
2212-5671
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
445-452
Název nakladatele
Elsevier Science Bv
Místo vydání
Amsterdam, Netherlands
Místo konání akce
Brno, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
6. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
345439100053