Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910055" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vsh.cz//file.php?id=411" target="_blank" >http://www.vsh.cz//file.php?id=411</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the current state of the most downloaded photographs used for tourism purposes in the Czech Republic. The aim of the paper is to present the results of the quantitative content analysis performed over a sample of 200 most downloaded photographs. For obtaining these photographs, the photographic database of CzechTourism was used. In the context of quantitative content analysis, following elements were observed: geographic location of photographed destination, type of visualized destination, time of day, environment, perspective, number and area of visualized persons.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the current state of the most downloaded photographs used for tourism purposes in the Czech Republic. The aim of the paper is to present the results of the quantitative content analysis performed over a sample of 200 most downloaded photographs. For obtaining these photographs, the photographic database of CzechTourism was used. In the context of quantitative content analysis, following elements were observed: geographic location of photographed destination, type of visualized destination, time of day, environment, perspective, number and area of visualized persons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    1801-1535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    40-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus