Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910055" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vsh.cz//file.php?id=411" target="_blank" >http://www.vsh.cz//file.php?id=411</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the current state of the most downloaded photographs used for tourism purposes in the Czech Republic. The aim of the paper is to present the results of the quantitative content analysis performed over a sample of 200 most downloaded photographs. For obtaining these photographs, the photographic database of CzechTourism was used. In the context of quantitative content analysis, following elements were observed: geographic location of photographed destination, type of visualized destination, time of day, environment, perspective, number and area of visualized persons.
Název v anglickém jazyce
Czech Republic in Photographs: Quantitative Content Analysis
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the current state of the most downloaded photographs used for tourism purposes in the Czech Republic. The aim of the paper is to present the results of the quantitative content analysis performed over a sample of 200 most downloaded photographs. For obtaining these photographs, the photographic database of CzechTourism was used. In the context of quantitative content analysis, following elements were observed: geographic location of photographed destination, type of visualized destination, time of day, environment, perspective, number and area of visualized persons.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
26
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
40-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—