Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual representation of the curriculum in geography textbooks: quantification of visuals in educational medium analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895013" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895013 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/19:43895013

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.bibsys.no/index.php/IARTEM/article/view/587" target="_blank" >https://ojs.bibsys.no/index.php/IARTEM/article/view/587</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21344/iartem.v11i2.587" target="_blank" >10.21344/iartem.v11i2.587</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual representation of the curriculum in geography textbooks: quantification of visuals in educational medium analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most important components of the textbook is visuals which might facilitate the learning process. In some cases, however, due to their inconvenient structure, misconceptions might arise. The aim of this study is to analyse and evaluate how convenient the structure of visuals represented in the curriculum in Czech geography textbooks is. For this purpose, we have used an expert evaluation of visuals in 16 textbooks by the quantitative content analysis method. Visuals were categorised into groups based on four analysis criteria: type of visual, headline, thematic focus and colour. We were also interested in the space assigned to visuals in the textbook. The results of the analysis show that the key visual feature in geography textbooks is photographs, whose educational value is far less in comparison to other kinds of visuals. The amount of visuals without any caption is rather alarming. In contrast, there is a high proportion of coloured visuals which might have a positive effect on the learning outcome.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual representation of the curriculum in geography textbooks: quantification of visuals in educational medium analysis

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important components of the textbook is visuals which might facilitate the learning process. In some cases, however, due to their inconvenient structure, misconceptions might arise. The aim of this study is to analyse and evaluate how convenient the structure of visuals represented in the curriculum in Czech geography textbooks is. For this purpose, we have used an expert evaluation of visuals in 16 textbooks by the quantitative content analysis method. Visuals were categorised into groups based on four analysis criteria: type of visual, headline, thematic focus and colour. We were also interested in the space assigned to visuals in the textbook. The results of the analysis show that the key visual feature in geography textbooks is photographs, whose educational value is far less in comparison to other kinds of visuals. The amount of visuals without any caption is rather alarming. In contrast, there is a high proportion of coloured visuals which might have a positive effect on the learning outcome.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IARTEM journal

  • ISSN

    1837-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000508420600003

  • EID výsledku v databázi Scopus