Vizuální prvky v učebnicích zeměpisu: představení disertačního projektu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037155" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037155 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizuální prvky v učebnicích zeměpisu: představení disertačního projektu
Popis výsledku v původním jazyce
Vizuální prvky tvoří jednu z hlavních komponent učebnice. Mají vliv na učení se a porozumění novým informacím v textu. Autor v příspěvku představuje svůj disertační projekt týkající se této problematiky. V rámci projektu má být ujasněna terminologie související s problematikou vizuálních prvků v učebnicích, navržen kategoriální systém vizuálních prvků v učebnicích. V návaznosti na to, bude empirickým výzkumem zjišťováno, jak žáci hodnotí používané učebnice zeměpisu z hlediska vizuálních prvků. Za tímtoúčelem budou použity následující metody: kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza, pozorování, expertní šetření, rozhovor, dotazník.
Název v anglickém jazyce
Visuals in geography textbooks: dissertation project introduction
Popis výsledku anglicky
Visual elements represent one of the main textbook components. They influence learning performance and comprehension of informations depicted in text. In the paper author presents his doctoral thesis that deals with visual elements in geography textbooks. Main aims of authors thesis are to clarify terminology associated with visual elements in geopraphy textbooks for the doctoral thesis purpose, to modify geography textbook visual elements categorial system. After that will be analyzed, how do the pupils evaluate geography textbooks from the visual elements point of view. Following methods will be used: quantitative and qualitative analysis, observation, interview with pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ VI. Sborník příspěvků z VI. ročníku studentské vědecké konference
ISBN
978-80-7220-315-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
589
Strana od-do
—
Název nakladatele
Votobia Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 12. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—