Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizuální prvky v učebnicích zeměpisu: představení disertačního projektu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037155" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vizuální prvky v učebnicích zeměpisu: představení disertačního projektu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vizuální prvky tvoří jednu z hlavních komponent učebnice. Mají vliv na učení se a porozumění novým informacím v textu. Autor v příspěvku představuje svůj disertační projekt týkající se této problematiky. V rámci projektu má být ujasněna terminologie související s problematikou vizuálních prvků v učebnicích, navržen kategoriální systém vizuálních prvků v učebnicích. V návaznosti na to, bude empirickým výzkumem zjišťováno, jak žáci hodnotí používané učebnice zeměpisu z hlediska vizuálních prvků. Za tímtoúčelem budou použity následující metody: kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza, pozorování, expertní šetření, rozhovor, dotazník.

  • Název v anglickém jazyce

    Visuals in geography textbooks: dissertation project introduction

  • Popis výsledku anglicky

    Visual elements represent one of the main textbook components. They influence learning performance and comprehension of informations depicted in text. In the paper author presents his doctoral thesis that deals with visual elements in geography textbooks. Main aims of authors thesis are to clarify terminology associated with visual elements in geopraphy textbooks for the doctoral thesis purpose, to modify geography textbook visual elements categorial system. After that will be analyzed, how do the pupils evaluate geography textbooks from the visual elements point of view. Following methods will be used: quantitative and qualitative analysis, observation, interview with pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ VI. Sborník příspěvků z VI. ročníku studentské vědecké konference

  • ISBN

    978-80-7220-315-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    589

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Votobia Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 12. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku