Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Verbal and Non-Verbal Voice Interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A00003155" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:00003155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Verbal and Non-Verbal Voice Interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the vision of Ambient Intelligence, which is also based on ubiquitous and pervasive computing technology, it is non-essential with what kind of the technology the user is interacting. The service can be provided by the device that is currently available based on the current context setting. For the user it is thus transparent whether it is a mobile, PC, DTV or any other device. What is important from the user point of view is the interaction with the devices. This paper provides an in-depth analysisof verbal and non-verbal human to device voice interaction, which is grounded on the research conducted with group of elderly users who were interacted with an application using both methods of control. The particular attention of the research was devoted to test the verbal and non-verbal voice interaction in respect to the usability and preference of both modalities, the speed of processing the voice signals and the accuracy of recognition the voice signals.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Verbal and Non-Verbal Voice Interaction

  • Popis výsledku anglicky

    In the vision of Ambient Intelligence, which is also based on ubiquitous and pervasive computing technology, it is non-essential with what kind of the technology the user is interacting. The service can be provided by the device that is currently available based on the current context setting. For the user it is thus transparent whether it is a mobile, PC, DTV or any other device. What is important from the user point of view is the interaction with the devices. This paper provides an in-depth analysisof verbal and non-verbal human to device voice interaction, which is grounded on the research conducted with group of elderly users who were interacted with an application using both methods of control. The particular attention of the research was devoted to test the verbal and non-verbal voice interaction in respect to the usability and preference of both modalities, the speed of processing the voice signals and the accuracy of recognition the voice signals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E09032" target="_blank" >7E09032: VITAL MIND</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pervasive computing and management : proceedings of the 2nd international congress

  • ISBN

    978-0-9805956-1-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Sydney college of management

  • Místo vydání

    Sydney

  • Místo konání akce

    University of Technology, Sydney

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku