Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A10070026" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:10070026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18" target="_blank" >10.1007/978-90-481-9151-2_18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution is focused on the specifics of distance education in the Czech Republic. First, reasons of emergence of distance education in the Czech Republic and abroad are analyzed. Further, two possible directions of development of e-education in the Czech Republic are outlined, where the first direction represents an expansion of capacities of the existing full-time courses. The second possible direction consists of customization of educational courses according to specific needs of students. Thecontribution includes definitions of individual participants of the educational process, typology of costs and revenues and break-even point modeling.
Název v anglickém jazyce
Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on the specifics of distance education in the Czech Republic. First, reasons of emergence of distance education in the Czech Republic and abroad are analyzed. Further, two possible directions of development of e-education in the Czech Republic are outlined, where the first direction represents an expansion of capacities of the existing full-time courses. The second possible direction consists of customization of educational courses according to specific needs of students. Thecontribution includes definitions of individual participants of the educational process, typology of costs and revenues and break-even point modeling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Technological developments in networking, education and automation
ISBN
978-90-481-9150-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
103-108
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Bridgeport, USA
Datum konání akce
3. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000307044200018