Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F09%3A10070026" target="_blank" >RIV/62690094:18450/09:10070026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_18" target="_blank" >10.1007/978-90-481-9151-2_18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is focused on the specifics of distance education in the Czech Republic. First, reasons of emergence of distance education in the Czech Republic and abroad are analyzed. Further, two possible directions of development of e-education in the Czech Republic are outlined, where the first direction represents an expansion of capacities of the existing full-time courses. The second possible direction consists of customization of educational courses according to specific needs of students. Thecontribution includes definitions of individual participants of the educational process, typology of costs and revenues and break-even point modeling.

  • Název v anglickém jazyce

    Actual and Future Trends of the E-education and Its Costs Specification in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on the specifics of distance education in the Czech Republic. First, reasons of emergence of distance education in the Czech Republic and abroad are analyzed. Further, two possible directions of development of e-education in the Czech Republic are outlined, where the first direction represents an expansion of capacities of the existing full-time courses. The second possible direction consists of customization of educational courses according to specific needs of students. Thecontribution includes definitions of individual participants of the educational process, typology of costs and revenues and break-even point modeling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technological developments in networking, education and automation

  • ISBN

    978-90-481-9150-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Bridgeport, USA

  • Datum konání akce

    3. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000307044200018