Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory prostředí ovlivňující rychlost pohybu chodců ve městě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003167" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory prostředí ovlivňující rychlost pohybu chodců ve městě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokusné osoby procházely po trase, která obsahovala úseky s určitým množstvím přírodních prvků a určitým stupněm intenzity dopravního provozu. Rychlost jejich chůze byla měřena v osmi vybraných úsecích. Skupina posuzovatelů hodnotila charakteristiky úseků. Bylo hodnoceno množství přírodních prvků, intenzita dopravního provozu, hluk, otevřenost prostoru a regenerační kvality prostředí. Rovněž byly v každém úseku popisovány emocionální reakce. Pokusné osoby měly tendenci se pohybovat mírně rychleji v úsecích bez zeleně a s větším dopravním provozem než v úsecích se zelení a s nižším dopravním provozem. Bylo rovněž zjištěno, že úseky, v kterých se osoby pohybovaly pomaleji, mají větší regenerační kvality, a vyvolávají pozitivnější emoce než úseky, v kterách osoby chodily rychleji. Výsledky jsou vysvětlovány pomocí dvou typů reakcí na okolní prostředí, které popsali Mehrabian a Russell (1974. Jako další vysvětlení je použita teorie regenerace pozornosti (Kaplan and Kaplan,1989).

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental factors influencing pedestrian speed in cities

  • Popis výsledku anglicky

    Participants were asked to walk inside the city along a route, which consisted of streets with various amounts of vegetation and traffic intensity. The walking speed was measured in eight selected sections. The environmental properties of the sections were estimated by raters, who described a level of naturalness of a place, intensity of traffic, noise, openness of a space, and restorative qualities of a place, as well as emotional reactions in particular sections. Participants tended to walk slightly faster in sections without greenery and with a higher level of traffic than in sections with greenery and with a small level of traffic. Further, it was found that sections, where participants walked slower, had higher restorative qualities and elicited more positive emotions than areas were participants walked faster. The results are discussed in terms of approach and avoidance behavior (Mehrabian and Russell,1974), as well as with the concept of attention restorative theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    455-471

  • Kód UT WoS článku

    000284340400003

  • EID výsledku v databázi Scopus