Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of urban vegetation and traffic intensity on walking speed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A43866669" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:43866669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/books/2012/CambridgeUK/CUMNUPEM.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/books/2012/CambridgeUK/CUMNUPEM.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of urban vegetation and traffic intensity on walking speed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In two experiments participants were asked to walk inside the city Hradec Králové along a track, which consisted of streets with various amounts of vegetation and various degrees of traffic intensity. The walking speed was measured in eight selected sections. The environmental properties of the sections were estimated by raters, who described a level of naturalness of a place, intensity of traffic, noise, as well as emotional reactions in particular sections. Participants tended to walk slightly fasterin sections without greenery and with a higher level of traffic than in sections with greenery and with a small level of traffic. Further, it was found that the sections, where participants walked slower, elicited more positive emotions than areas were participants walked faster. The results are discussed in terms of approach and avoidance behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of urban vegetation and traffic intensity on walking speed

  • Popis výsledku anglicky

    In two experiments participants were asked to walk inside the city Hradec Králové along a track, which consisted of streets with various amounts of vegetation and various degrees of traffic intensity. The walking speed was measured in eight selected sections. The environmental properties of the sections were estimated by raters, who described a level of naturalness of a place, intensity of traffic, noise, as well as emotional reactions in particular sections. Participants tended to walk slightly fasterin sections without greenery and with a higher level of traffic than in sections with greenery and with a small level of traffic. Further, it was found that the sections, where participants walked slower, elicited more positive emotions than areas were participants walked faster. The results are discussed in terms of approach and avoidance behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Urban planning and transportation (UPT´12) : proceedings of the 5th WSEAS international conference

  • ISBN

    978-1-61804-071-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    163-166

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Cambridge, Velká Británie

  • Datum konání akce

    25. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku