eLearning and New University Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10068606" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10068606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
eLearning and New University Students
Popis výsledku v původním jazyce
eLearning has become a common expression in university education these days. If applied appropriately, it contributes to increasing the efficiency of the educational process, decreasing the amount of face-to-face instruction and strengthening the dimension of self-study and project activities, and thus it contributes to the process of developing students´key competences. Plenty of universities offer students e-courses even in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Faculty of Informatics and Management has carried out a questionnaire survey for over a decade to collect relevant information about students´ access to the Internet, their abilities to use it and eLearning awareness. Data collected and processed within this survey are presented in this contribution.
Název v anglickém jazyce
eLearning and New University Students
Popis výsledku anglicky
eLearning has become a common expression in university education these days. If applied appropriately, it contributes to increasing the efficiency of the educational process, decreasing the amount of face-to-face instruction and strengthening the dimension of self-study and project activities, and thus it contributes to the process of developing students´key competences. Plenty of universities offer students e-courses even in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Faculty of Informatics and Management has carried out a questionnaire survey for over a decade to collect relevant information about students´ access to the Internet, their abilities to use it and eLearning awareness. Data collected and processed within this survey are presented in this contribution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering education (EDUCATION ´11) : proceedings of the 8th WSEAS international conference
ISBN
978-1-61804-021-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
156-160
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Corfu Island
Datum konání akce
14. 7. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—