Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

eLearning and New University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10068606" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10068606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    eLearning and New University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    eLearning has become a common expression in university education these days. If applied appropriately, it contributes to increasing the efficiency of the educational process, decreasing the amount of face-to-face instruction and strengthening the dimension of self-study and project activities, and thus it contributes to the process of developing students´key competences. Plenty of universities offer students e-courses even in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Faculty of Informatics and Management has carried out a questionnaire survey for over a decade to collect relevant information about students´ access to the Internet, their abilities to use it and eLearning awareness. Data collected and processed within this survey are presented in this contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    eLearning and New University Students

  • Popis výsledku anglicky

    eLearning has become a common expression in university education these days. If applied appropriately, it contributes to increasing the efficiency of the educational process, decreasing the amount of face-to-face instruction and strengthening the dimension of self-study and project activities, and thus it contributes to the process of developing students´key competences. Plenty of universities offer students e-courses even in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Faculty of Informatics and Management has carried out a questionnaire survey for over a decade to collect relevant information about students´ access to the Internet, their abilities to use it and eLearning awareness. Data collected and processed within this survey are presented in this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering education (EDUCATION ´11) : proceedings of the 8th WSEAS international conference

  • ISBN

    978-1-61804-021-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    156-160

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Corfu Island

  • Datum konání akce

    14. 7. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku