Utilization of the Internet and eLearning Experience in Students Entering University-A Longitudinal Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014654" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11008</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2018.11008" target="_blank" >10.1166/asl.2018.11008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of the Internet and eLearning Experience in Students Entering University-A Longitudinal Study
Popis výsledku v původním jazyce
eLearning demands have been discussed and examined by academicians at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove for more than two decades. If eLearning is applied appropriately, it contributes to the increase in the efficiency of the educational process, to the decrease in the amount of face-to-face instruction and to the strengthening the dimension of self-study and project activities. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. The objective of the paper is to present changes and trends in selected followed areas that are crucial for further eLearning use for university study purposes.
Název v anglickém jazyce
Utilization of the Internet and eLearning Experience in Students Entering University-A Longitudinal Study
Popis výsledku anglicky
eLearning demands have been discussed and examined by academicians at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove for more than two decades. If eLearning is applied appropriately, it contributes to the increase in the efficiency of the educational process, to the decrease in the amount of face-to-face instruction and to the strengthening the dimension of self-study and project activities. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. The objective of the paper is to present changes and trends in selected followed areas that are crucial for further eLearning use for university study purposes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced science letters
ISBN
—
ISSN
1936-6612
e-ISSN
1936-7317
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
2573-2577
Název nakladatele
American scientific publishers
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Phuket
Datum konání akce
10. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432429600095