An Evaluation of Customer-Centric Benefits Associated with Knowledge Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10069320" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10069320 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31130/12:00043025 RIV/61384399:31130/12:00049956
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Evaluation of Customer-Centric Benefits Associated with Knowledge Management
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of customers for business firms has created tough 'rivalries' among competitors over acquiring new customers or retaining/expanding relationship with current ones. In particular, customer knowledge has been utilized as a key strategic resource and distinctive core competency to gain sustainable competitive advantage following the transformation of organizations from 'product-centric' to 'customer-centric' ones. The advancements in electronic and web-enabled systems coupled with accelerations in globalization, competitive environments, and changing customer's preferences have created new challenges as well as opportunities for leveraging customer knowledge (CK) competencies.
Název v anglickém jazyce
An Evaluation of Customer-Centric Benefits Associated with Knowledge Management
Popis výsledku anglicky
The importance of customers for business firms has created tough 'rivalries' among competitors over acquiring new customers or retaining/expanding relationship with current ones. In particular, customer knowledge has been utilized as a key strategic resource and distinctive core competency to gain sustainable competitive advantage following the transformation of organizations from 'product-centric' to 'customer-centric' ones. The advancements in electronic and web-enabled systems coupled with accelerations in globalization, competitive environments, and changing customer's preferences have created new challenges as well as opportunities for leveraging customer knowledge (CK) competencies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Customer-centric knowledge management : concepts and applications
ISBN
978-1-61350-089-7
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
124-145
Počet stran knihy
305
Název nakladatele
Information science reference
Místo vydání
Hershey
Kód UT WoS kapitoly
—