From Competence To Experience: Employee-Centricity in The Customer-Centric World
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU132649" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU132649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ibima.org/accepted-paper/from-competence-to-experience-employee-centricity-in-the-customer-centric-world/" target="_blank" >https://ibima.org/accepted-paper/from-competence-to-experience-employee-centricity-in-the-customer-centric-world/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From Competence To Experience: Employee-Centricity in The Customer-Centric World
Popis výsledku v původním jazyce
Customer experience management as the current peak in the area of modern customer-centric marketing is challenging companies to effectively manage factors influencing customer experience creation with the promise of achieving differentiation and competitive advantage. On the contrary, human resource management is currently embracing employee-centricity with increased focus on employee's competencies, their development and activitites such as knowledge and talent management. The aim of this research is to find touch points between the marketing approach of customer experience management and human resource theme of employee competencies, then to identify key aspects of competence for customer experience oriented fron-line employees and avenues for further research.
Název v anglickém jazyce
From Competence To Experience: Employee-Centricity in The Customer-Centric World
Popis výsledku anglicky
Customer experience management as the current peak in the area of modern customer-centric marketing is challenging companies to effectively manage factors influencing customer experience creation with the promise of achieving differentiation and competitive advantage. On the contrary, human resource management is currently embracing employee-centricity with increased focus on employee's competencies, their development and activitites such as knowledge and talent management. The aim of this research is to find touch points between the marketing approach of customer experience management and human resource theme of employee competencies, then to identify key aspects of competence for customer experience oriented fron-line employees and avenues for further research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
33rd IBIMA International Conference 2019
ISBN
978-0-9998551-2-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
8282-8296
Název nakladatele
IBIMA Publishing
Místo vydání
King of Prussia, PA
Místo konání akce
Granada, Spain
Datum konání akce
10. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000510675604006