Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070018" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech Republic retail banking market is characterized by significant information asymmetry regarding the bank products and services. Banks provide complex and nontransparent tariffs. The aim of the paper is calculate the average costs of the retail bank client. The calculation is based on more than 20 thousand of clients of 21 monitored banks offering 45 accounts and packages. In the first part of the paper there are bank fees described using the client clusters characterized by certain usage pattern. In the second part of the paper there is client decision based on the multi-criteria decision making. At first there are specified the specified the criterions, their types and their independence is discussed. Then there will be set weights and various multi-criteria decision method are applied.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic retail banking market is characterized by significant information asymmetry regarding the bank products and services. Banks provide complex and nontransparent tariffs. The aim of the paper is calculate the average costs of the retail bank client. The calculation is based on more than 20 thousand of clients of 21 monitored banks offering 45 accounts and packages. In the first part of the paper there are bank fees described using the client clusters characterized by certain usage pattern. In the second part of the paper there is client decision based on the multi-criteria decision making. At first there are specified the specified the criterions, their types and their independence is discussed. Then there will be set weights and various multi-criteria decision method are applied.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical methods in economics 2011 : part I. : proceedings
ISBN
978-80-7431-058-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
230-235
Název nakladatele
Professional publishing
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Jánská Dolina, Slovakia
Datum konání akce
6. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—