Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070018" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech Republic retail banking market is characterized by significant information asymmetry regarding the bank products and services. Banks provide complex and nontransparent tariffs. The aim of the paper is calculate the average costs of the retail bank client. The calculation is based on more than 20 thousand of clients of 21 monitored banks offering 45 accounts and packages. In the first part of the paper there are bank fees described using the client clusters characterized by certain usage pattern. In the second part of the paper there is client decision based on the multi-criteria decision making. At first there are specified the specified the criterions, their types and their independence is discussed. Then there will be set weights and various multi-criteria decision method are applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the Multicriteria Decision Making and Client Clusters on the Retail Core Banking Services Market

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic retail banking market is characterized by significant information asymmetry regarding the bank products and services. Banks provide complex and nontransparent tariffs. The aim of the paper is calculate the average costs of the retail bank client. The calculation is based on more than 20 thousand of clients of 21 monitored banks offering 45 accounts and packages. In the first part of the paper there are bank fees described using the client clusters characterized by certain usage pattern. In the second part of the paper there is client decision based on the multi-criteria decision making. At first there are specified the specified the criterions, their types and their independence is discussed. Then there will be set weights and various multi-criteria decision method are applied.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical methods in economics 2011 : part I. : proceedings

  • ISBN

    978-80-7431-058-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    230-235

  • Název nakladatele

    Professional publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Jánská Dolina, Slovakia

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku