Expert System as the Tool for Information Asymmetry Reduction on RCBS Market in EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50000418" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50000418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3558-7_42" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3558-7_42</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3558-7_42" target="_blank" >10.1007/978-1-4614-3558-7_42</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expert System as the Tool for Information Asymmetry Reduction on RCBS Market in EU
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on retail core banking services in Central Europe where expert system named Retail core banking services calculator (Calculator) has been introduced at the beginning of the year. This online system is created to help the client to choose the best bank concerning his or hers usage pattern. The main part of the paper describes data analysis outcome from Calculator?s respondents such as client clustering and average costs. The four main client clusters are identified and described by specific and detail month usage pattern gained using the non-hierarchic cluster analysis. There is also discussed charge structure in EU non-eurozone countries but the main focus of this paper is on the e-banking clients in the Czech Republic (non-eurozone member of EU).
Název v anglickém jazyce
Expert System as the Tool for Information Asymmetry Reduction on RCBS Market in EU
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on retail core banking services in Central Europe where expert system named Retail core banking services calculator (Calculator) has been introduced at the beginning of the year. This online system is created to help the client to choose the best bank concerning his or hers usage pattern. The main part of the paper describes data analysis outcome from Calculator?s respondents such as client clustering and average costs. The four main client clusters are identified and described by specific and detail month usage pattern gained using the non-hierarchic cluster analysis. There is also discussed charge structure in EU non-eurozone countries but the main focus of this paper is on the e-banking clients in the Czech Republic (non-eurozone member of EU).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Emerging trends in computing, informatics, systems sciences, and engineering
ISBN
978-1-4614-3557-0
ISSN
1876-1100
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
499-508
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Bridgeport
Datum konání akce
3. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—